Kirkkotoimikunnan vaali 2024

HAMPURIN MERIMIESKIRKOLLA 1.12., 5.12., 8.12. JA 12.12.

Pohjois-Saksan merimieskirkon kirkkotoimikunnan toimikausi päättyy joulukuussa 2024, jolloin valitaan uusi kirkkotoimikunta seuraavalle 2-vuotiskaudelle. Kirkkotoimikuntaan valitaan vähintään viisi ja enintään seitsemän siirtokuntajäsentä.

Vaalipiiri on Suur-Hampurin julkisen liikenneverkon kattama alue (Bereich Hamburg AB). Äänioikeutettu on vähintään 16 vuotta täyttänyt ja vaalin aikana pysyvästi vaalipiirissä asuva henkilö. Vaalikelpoisten ehdokkaiden tulee olla Hampurin merimieskirkon vaalipiirin alueella asuvia ja vähintään 16 vuotta täyttäneitä sekä hyvämaineisia merimieskirkon työn ja toiminnan tukijoita. Ehdokas ei voi olla toisen Saksassa toimivan suomalaisen seurakunnan kirkkoraadin jäsen.

Ehdokkaiden on lähetettävä esittelynsä (kuvan kanssa) kirjallisesti kirkkotoimikunnalle KTK:n postilaatikkoon kirkolle tai sähköpostitse (hampuri@merimieskirkko.fi) viimeistään 31.10.2024 mennessä. Kirkkotoimikunta toimittaa ehdokkaiden hakemukset välittömästi ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoitustaululle sekä Merimieskirkon tiedotuskanaviin.

Vaalien tulokset julkaistaan 15.12.2024 äänestysajan jälkeen.