Vapaaehtoiseksi merimieskirkolle

Tule vapaaehtoiseksi Hampurin merimieskirkolle. Me tarvitsemme paljon apuja arjen pyörittämiseen merimieskirkolla. Tule mukaan auttamaan!

Vapaaehtoiseksi

Kuuluvatko ruuanlaitto tai leipominen lempiharrastuksiisi? Pidätkö siivoamisesta? Palveletko mielelläsi lähimmäisiäsi? Osaatko nikkaroida tai korjata rikkoutuneita koneita? Haluatko oppia käyttämään kassaa? Entä oletko aina haaveillut kahvilatyöstä? Ethän pelkää fyysistä työtä ja olet sosiaalinen ja palvelualtis luonne? Sinun osaamisellesi on tarvetta.

Erityisesti maalis- ja marraskuussa, myyjäisten aikaan, meillä on käyttöä jokaiselle käsiparille. Hampurin merimieskirkko muuttuu vapaaehtoisvoimin suomalaiseksi ravintolaksi ja suomalaistuotteiden marketiksi. Apua tarvitaan huonekalujen ja tavaroiden kantamisessa, hyllyjen rakentamisessa, tuotteiden esillepanossa, kakkujen leipomisessa, myyntityössä, siivoamisessa jne.

Me voimme tarjota jokaiselle jotain. Voit tulla auttamaan joko muutamaksi tunniksi tai koko päiväksi.

hymyileviä ihmisiä istumassa kahvikuppien kanssa muurin päällä

Vuosivapaaehtoiseksi

Hampurin merimieskirkolle otetaan vuosivapaaehtoisia erilaisiin tehtäviin. Vuosivapaaehtoiset toimivat pääosin asiakaspalvelussa. Hakijoilta vaaditaan avointa mieltä, joustavuutta, iloa ja taitoa ihmisten kohtaamiseen sekä riittävää kielitaitoa (saksan kielen taito on sinulle eduksi, mutta englannin kielelläkin pärjäät). Tarvittaessa otamme vuosivapaaehtoisia myös kiinteistö- ja sosiaalityöhön.

Asiakaspalvelun vuosivapaaehtoiset kuuluvat merimieskirkon palvelutiimiin, jota vetää palveluvastaava. Tiimin tehtäviin kuuluvat mm. siivoustyö, pitopalvelun toteuttaminen, kahvila- ja kauppatyö, kassatyöskentely, asiakaspalvelu puhelimessa, majoitusvarausten hoitaminen sähköpostitse ja puhelimitse, kaupassa käynnit, ruoanlaitto ja leivonta omien taitojen mukaisesti.

Hyvä fyysinen kunto on perusedellytys, sillä kiinteistömme on suuri ja toimintatilat ovat kolmessa kerroksessa. Lukuisat juhlat ja isot tilaisuudet edellyttävät huonekalujen kantamista huoneesta ja jopa kerroksesta toiseen.

Vuosivapaaehtoinen suorittaa tehtäviään 8 tuntia päivässä ja neljän viikon jaksossa on kaksitoista vapaapäivää. Tämän lisäksi tulevat vielä arkipyhävapaat sekä kahden ylimääräisen vapaapäivän kertymä jokaista kuukautta kohti. Näitä vapaapäiviä voi sijoittaa peräkkäin sovitulla tavalla, jolloin vuosivapaaehtoisella on mahdollisuus myös vaikkapa matkusteluun.

Korvauksena työstä tarjoamme sinulle asumisen soluasunnossa sekä ruoat. Merimieskirkon puolesta jokainen vuosivapaaehtoinen on matkavakuutettu. Lisäksi tarjoamme sinulle kauden alussa ja lopussa matkan Hampuriin ja takaisin kotimaahan. Vuosi tarjoaa sinulle parhaimmillaan elämää rikastuttavan sosiaalisen verkoston, mahdollisuuden oppia uusia asioita sekä välittävän ja kannustavan työyhteisön.

Kuvassa hampurin kanavia ja taloja

Harjoittelijaksi

Vuoden aikana mukana toiminnassamme on vaihtuva joukko myös työharjoitteluaan suorittavia opiskelijoita.

Vuosien aikana meillä on ollut opiskelijoita niin toisen asteen kouluista, ammattikorkeakouluista kuin yliopistoistakin; matkailu- ja kaupallisen alan opiskelijoista sosiaalityön ja kirkollisten alojen opiskelijoihin. Jos haluaisit suorittaa oman työharjoittelujaksosi Hampurin merimieskirkolla, niin otathan ensin yhteyttä koulusi kansainvälisistä vaihdoista vastaavaan opettajaan ja sen jälkeen voit olla yhteydessä meihin.

Lisätietoa vapaaehtoisuudesta merimieskirkolla