Katrin kiitokset

Pohjoisen alueen pappi Katri Oldendorff siirtyy kesän lopussa uusiin tehtäviin. Juhannuksena vietimme hänen läksiäisjumalanpalvelustaan.

Hyvä Hampurin merimieskirkon yhteisö, hyvät uutiskirjeen lukijat,

Kiitos – kymmenestä vuodesta merenkulkijoiden ja ulkosuomalaisten asialla.

Kiitos – niin monista koskettavasta kohtaamisesta.

Kiitos – lukuisista yhteisistä nauruista ja itkuistakin.

Kiitos – aina taas niin lämpimästä vastaanotosta kirkolla, kirkon kahvilassa, toimintaryhmissä.

Kiitos – yhteisestä hiljentymisestä ja rukouksesta Jumalan edessä.

Kiitos – lennokkaista ja värikkäistä juhlista.

Kiitos – niin monesta, mitä en osaa sanoihin pukea, mutta kuljetan sydämen muistona mukanani.

Kiitos – sydämellisestä luottamuksestanne.

Kiitos – kaikista kauniista sanoista, toivotuksista ja eleistä, jotka olette antaneet mukaan jäähyvväisten hetkelle uudelle (työ)polulle.

Kiitos upeista yhteisistä vuosista! Ja hei – aivan varmasti vielä tavataan!

Läksiäisjumalanpalveluksen saarnan toivotukset myös jokaiselle teistä:

Toivon sinulle – jonkun, joka näkee sinut ja sanoo: Ihana, että olet olemassa.

Toivon sinulle – rohkeutta koetella rajojasi, unelmia, jotka täyttyvät, hyvyyttä antaa toisille anteeksi.

Toivon sinulle – uteliaisuutta kurkistaa julkisivun taakse, tahdonvoimaa, joka ei loukkaa toisia, luottamusta, joka vahvistaa.

Toivon sinulle – kärsivällisyyttä oikeissa hetkissä, ovia, jotka avautuvat sinulle, kun tartut kahvaan, aikaa nauttia kauniista.

Toivon sinulle – tyytyväisyyttä itseesi, luottamusta, että kaikki kääntyy hyväksi, rakkautta, joka haastaa sinua, nostaa sinut ja tekee onnelliseksi.

Toivon sinulle – että aina joku istuu vierelläsi ottaen vastaan surusi ja huolesi, ilosi ja rakkautesi.

Sisua ja siunausta toivottaen,
Katri