Nainen seisomassa tuolin päällä, kurottelemassa kirjaa ylimmältä hyllyltä

Hampurin merimieskirkon

Kirjasto

Kirjastostamme löytää aina lukemista! Hyllyissä on dekkareita ja draamaa, klassikkoja ja uutuksia. Tule lainaamaan luettavaa tai vaan tutkimaan tarjontaa kirkon aukioloaikoina.

Kotimainen kaunokirjallisuus on sijoitettu Eevan salin viereiseen kirjastohuoneeseen ja kirjat ovat aakkosjärjestyksessä kirjailijan sukunimen  mukaan. Uutuuskirjoille on oma paikkansa kulmahyllyssä.

Ruotsin- ja saksankielinen kaunokirjallisuus ja klassikkoteokset sekä tietokirjallisuus ovat keittiön viereisessä kirjastohuoneessa, mistä löytyvät myös lasten kirjat. Tietokirjat on lajiteltu eri alojen mukaan.  Alaryhmissä kirjat ovat aakkosjärjestyksessä tekijöiden sukunimien mukaan.

Merimieskirkon kirjaston käyttö edellyttää lainaajan omatoimisuutta ja vastuuntuntoa ja toiminta perustuu keskinäiseen luottamukseen.  Lainaus tapahtuu itsepalveluperiaatteella alla olevien käyttöohjeiden mukaan.

Kirjaston käyttöohjeet:

1. Muista merkitä lainaamasi kirjat lainauskansioon, joka on saatavilla kirkon kahvilassa.
    Lainauskortit ovat kansiossa lainaajan sukunimen mukaisessa aakkosjärjestyksessä. Kirjoita kirjailijan ja lainaamasi kirjan nimet sekä lainauspäivämäärä selvästi lainauskorttiin.
  2. Jos olet uusi kirjaston käyttäjä, täytä lainauskortti selvästi tekstaten: Nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  3. Huomioi lainausaika: 2 kuukautta
  4. Kun palautat kirjan, muista merkitä palautuspäivämäärä lainauskorttiisi.  Laita palauttamasi kirja takaisin hyllyyn kirjailijan sukunimen alkukirjaimen kohdalle oikealle paikalle, tai jätä se palatautuspaikkaan kirjastoon.

Antoisia lukuhetkiä !

Hampurin merimieskirkon kirjastotoimikunta